אומרים שהחוכמה בחיים היא ללמוד מטעויות של אחרים. המשפט הזה נכון שבעתיים כשמדובר בענף האירועים והשמחות. עשרות אלפי אירועים מתקיימים ברחבי הארץ בכל שנה. חלקם הגדול טובים ומוצלחים, אבל כדי שגם שלכם יהיה כזה, כדאי שניישר מבט לאירועים שפחות צלחו, וננסה להבין היכן טעו וכיצד תוכלו לעשות זאת אחרת. להלן סקירה של 5 טעויות קריטיות שמהן רצוי להימנע.

אולם קטן/גדול/רחוק מדי

עניינים של פאר, הדר, יופי ועיצוב הם אלמנטים סובייקטיביים. מה שיפה בעיניי האחד, לא בהכרח יפגע בטעמו של האחר. אבל נושאי הגודל והמרחק הם לחלוטין בשליטתכם, ואין כל סיבה לפקשש דווקא בהם.

אז הטעות הראשונה, אפוא, היא לבחור אולם או גן בגודל לא מתאים. לרוב הפיתוי הוא למקום גדול מדי. "עוד כמה אלפי שקלים ויש לכם מקום מרווח ומרשים", יאמרו לכם בעלי המקום. אלא שאולם המיועד ל-500 איש המכיל רק מחצית מהכמות, לנצח ייראה ריק, פחות הומה ושמח, פחות מהנה ומושך. כמובן שגם לדחוס 400 אורחים במקום המיועד ל-300 זה לא רעיון חכם. בקיצור, בענייני גודל, אל תשחקו משחקים. בחרו מקום המתאים לכמות האורחים הצפויה.

מבחינת מרחק, האתגר סבוך במיוחד, שכן לרוב, כשמדובר במאות אורחים, יש מרחקים של מאות קילומטרים בין חלק מהם. ומה עם הרוב גרים בצפון אבל הקרובים ביותר בדרום? בגדול, חשוב להפעיל שיקול דעת, ולנסות להגיע למצב שמרבית האורחים לא נוסעים יותר מ-30 ק"מ. לבחור אולם בסוף העולם רק כדי לחסוך כמה לירות (או כי הוא מרשים במיוחד), זה לא רעיון חכם במיוחד.

קדימה, אוכל!

טעות נפוצה נוספת קשורה לעניין האוכל. לרובינו נטייה הגיונית לראות את החיים דרך העיניים שלנו. אנחנו אוהבים סטייקים ופירה? אז זה מה שנזמין לאירוע! אז זהו, שיש לא מעט אורחים ולא מעט טעמים שונים, וחשוב לנסות לפגוע בטעמם של רבים ככל שניתן. לשם כך יש לבחור תפריט מגוון. למשל, במנה העיקרית לא לתת שתי אפשרויות של בקר, אלא אחת של עוף. בקינוחים לא הכול שוקולד אלא גם קינוחי פירות. כמובן שחשוב לזכור גם את הילדים, הצמחוניים, הטבעוניים, ושומרי הכשרות המהודרת.

מוסיקה לאוזניים

באותה הדרך יש לנהוג גם בכל הקשור למוסיקה. תנו במה וכבוד למוסיקה אליה אתם מתחברים, אבל אל תזניחו לחלוטין את הסגנונות האחרים. העניקו טעימה ולו קלה ממגוון סגנונות מוסיקליים, כדי שכל אורח ימצא את נקודת החיבור שלו וייהנה כמו שצריך.

לא טוב היות המפיק לבדו

את הטעות הגדולה מכולן שמרנו לסוף – הפקה עצמית. כולנו רוצים לחסוך עלויות ולהראות שאנחנו מסוגלים להתמודד עם אתגרים, אבל להפיק אירוע מכל סוג שהוא ללא סיוע מקצועי, זה פשוט מעשה לא חכם. האתגרים רבים, הסיכונים אינסופיים, הצורך בסינרגיה בין הגורמים השונים אקוטי. בקיצור, פשוט אל תעשו את זה לעצמכם. אתם תתחרטו עוד לפני שיתחיל האירוע…