"מדהים". אין מילה המתארת טוב יותר את השינוי שחל בעשרים השנים האחרונות בענף האירועים והשמחות. אם פעם חתונה ב-100,000 ₪ ובר/בת מצווה במחצית הסכום היו נחשבים אירועים מושקעים, הרי שכיום הם הרבה מתחת לממוצע. ההשקעות עלו לממדי ענק ונדמה שהתחרות הסמויה אצל מי נוצץ וגדול יותר – בעיצומה. אבל לא לכולם יש את סכומי הענק הנדרשים. האם זה אומר שלא ניתן להפיק אירוע נהדר? ממש לא. כיצד ניתן לעשות זאת? את זאת תלמדו מייד.

חברת הפקה – הוצאה שמכניסה

קצת מפתיע לפתוח מאמר על הפקת אירוע בתקציב מוגבל בהמלצה חמה על שכירת שירותיה של חברת הפקות מקצועית. אבל המציאות מוכיחה מעל לכל ספק – מדובר בהוצאה כספית שבסופו של דבר, חוסכת לא מעט כסף. ככה זה כשהחברה שאתם שוכרים מקושרת עם בעלי המקצוע השונים, בעלי האולמות, חברות הקייטרינג וכדומה. אתם משיגים מחירים טובים בהרבה. זאת ועוד, לחברת הפקה הידע והניסיון הנדרשים בהפקת אירועים בתקציב נמוך באופן יחסי, עובדה שתגדיל משמעותית את הסיכוי לאירוע מוצלח ומהנה.

כשאוכל ושפיות נפגשים

מרביתנו יוצאים מאירועים רבים בתחושה שכל נושא האוכל תפס ממדים מוגזמים במיוחד. אינספור סלטים, מנות ראשונות משביעות, מנות עיקריות מפוצצות, קינוחים, ועוד בסוף מוציאים לנו גם מנות נוספות ממש לפני הנסיעה הביתה. וזה מבלי שהזכרנו את עמדות קבלת הפנים שגם בהן ניתן לזלול מכל הבא ליד. מי צריך את כל האוכל הזה?! אירוע בתקציב מוגבל הוא הזדמנות מצוינת לשים קץ לטירוף. לא צריך עשרה סוגי סלטים כדי לרצות את האורחים שלכם, וממש אין צורך במנת סיום אחרי הקינוח. שיהיו מנות איכותיות, כמובן, אבל בלי להיסחף בזרם הטירוף.

בעלי מקצוע צעירים ונמרצים

גם מחירי בעלי המקצוע, ביניהם די.ג'יי, צלמים, מעצבי שיער, מעצבי שמלות וכו' עלה עם השנים לסכומים גבוהים במיוחד. אלא שבין הדי.ג'יי שלא מוכן לרדת בשקל מ-10,000 לשמלת הכלה שמושכרת לערב אחד בלא-פחות מ-30 אלף ₪, מסתתרים בעלי מקצוע מוכשרים בטירוף, שרצה הגורל ועדיין לא צברו ניסיון רב. היו אתם אלו שמאמינים בהם. רוב הסיכויים שתופתעו לטובה מהאמביציה והכישרון, ועל הדרך תחסכו לא מעט כסף.

האולמות הנסתרים

ההוצאה הכבדה מכולם ביום האירוע היא על אולם השמחות או גן האירועים. אלא שגם כאן אפשר לצמצם עלויות מבלי להתפשר יותר מדי. אם קצת מתרחקים מהמרכז, אם מוותרים על האולמות מלאי היח"צ, אם חיים בשלום גם בלי "מערכת התאורה המתקדמת ביותר בישראל", או רחבת ריקודים בגודל של מגרש כדורגל, אפשר למצוא מקומות נפלאים במחירים שפויים.

בחירת תאריך נבונה

כמובן שגם תאריך האירוע הוא פרמטר המשפיע רבות על המחיר הסופי. אל תרוצו אחרי אירועי הקיץ, אל תחששו מאירוע ביום ראשון. בחירת תאריך נבונה עשויה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים נוספים.

בשורה התחתונה, בהחלט ניתן להפיק אירוע נהדר בתקציב מוגבל, אם מקפידים על כל הפרמטרים הללו. לוקחים חברת הפקות שמבינה בכך, ומכאן הדרך לאחלה אירוע קצרה במיוחד. בהצלחה!