לאדם מן השורה אשר אינו בקיא בדקויות נושא הפן החברתי בחברות ועסקים, ההשקעה הכספית האדירה של אלפי חברות בהפקת ימי גיבוש לעובדים עלולה להיראות מוזרה. מדוע להשקיע כל כך הרבה כסף ביום כיף שמטרתו, בשורה התחתונה, לקרב בין העובדים? אז מסתבר שמחקרים בנושא הוכיחו – כשהאווירה החברתית במשרד טובה יותר, כשהעובדים מכירים זה את זה, וכשרמת הגיבוש הגבוהה, מוטיבציית העבודה גבוהה יותר וכפועל יוצא – התפוקה האישית והכללית עולה. אז איך מארגנים יום גיבוש לעובדים שיענה על כל הציפיות והצרכים כהלכה? הישארו עימנו.

שלב ראשון – היערכות מתאימה

ניתן לחשוב בטעות שהפקת ימי גיבוש לעובדים הינה "משחק ילדים" ושלא באמת נדרשים זמן או מאמץ. אז זהו, שלא תאמינו כמה ימי גיבוש נכשלים ולא משיגים את מטרתם בשל גישה שגויה שכזאת. ליום גיבוש מוצלח צריך להתחיל להתארגן מספר חודשים מראש, לחשוב על לוח זמנים מהנה וממלא, וכמובן – לשכור את שירותיה של חברת הפקות מקצועית, ולא לנסות להתמודד עם העניין לבד. חשוב לזכור – יום גיבוש הוא לא כנס מקצועי. מדובר כאן על 100% פאן טהור ותו לא. את הנאומים תשמרו לאירוע אחר.

שלב שני – הפרטים הטכניים

מרבית האנשים האחראיים על תכנון ימי גיבוש לעובדים, ישר מנסים לחשוב יצירתי ולתכנן את האירוע עצמו. אך רגע. מה עם הפרטים הטכניים? האם בחרתם מועד מספיק רחוק כדי שכל העובדים יוכלו להתארגן לקראתו? האם בחרתם יום ושעה שכל העובדים (או לפחות רובם המוחלט) יוכל להגיע? האם בחרתם מקום שנוח וקרוב להגעה למרבית העובדים (ומה עושים עם העובדים שאינם יכולים להגיע בכוחות עצמם?)

כמובן שגם לבחירה במקום עצמו חשיבות עליונה – צריך מקום שמכבד את עצמכם ואת העובדים שלכם, שמתאים למזג האוויר בעונה המבוקשת ושגודלו מתאים למספר האורחים הצפוי. כמובן שלא חייבים ללכת על אולם אירועים, וניתן לבחור בחוף הים, חיק הטבע, שפת הנהר או כל מקום מהנה אחר. אגב, מומלץ לבקש אישורי הגעה מהעובדים. זה ממש לא מוזר וזה יעזור לכם מבחינת ההפקה.

שלב שלישי – התכל'ס

נכון, העובדים שלכם אינם ילדים שזקוקים להפעלות מסביב לשעון. מנגד, אם תחשבו שיום הגיבוש יצליח מעצמו עם קצת מוסיקת רקע והרבה אוכל, תגלו מהר מאוד שאנשים משתעממים. אז בחרו בין שלל האפשרויות האטרקטיביות הקיימות בימינו – מופע אומן חושים, סדנאות צחוק / בישול / עיסוי / יצירה, הרצאה מרתקת, פעילויות אקסטרים, חדרי בריחה למיניהם, הופעת זמר או להקה, פעילויות רטובות (בעיקר בקיץ, אבל לא רק) ועוד. ימי גיבוש לעובדים עם אחת או יותר מההצעות הללו, נחשבים לפופולאריים במיוחד!

השאירו כמובן גם תקציב לקייטרינג איכותי, מגוון ומשביע, עם משקאות וקינוחים בנוסף, והרי לכם יום גיבוש שכולו הצלחה.