את אלפי ימי הגיבוש לעובדים המתקיימים מדי שנה ברחבי הארץ ניתן לחלק לשניים: כאלו שגם שנה אחרי סיומם, יושבים העובדים על קפה במטבחון ונזכרים בחיוך בהנאה הרבה שחוו באותו היום; וימי גיבוש אחרים, שבחלוף שבועיים, אף עובד כבר לא זוכר מה בדיוק היה שם. כדי שיום הגיבוש שלכם יהיה חלק מהקבוצה הראשונה, הכנו עבורכם רשימה של מה באמת העובדים מצפים מיום הגיבוש שלהם… קראו ויישמו בהקדם!

פעילות משעשעת, יצירתית ומהנה

לב ליבו של כל יום גיבוש הוא רצף הפעילויות הנעשות בו, וכאן אתם חייבים לשים את עיקר המאמצים שלכם. ימי גיבוש רבים נהרסים בגלל סיבות שונות:

  • פעילויות שלא מתאימות לקהל העובדים – לדוגמה, פעילות אתגרית וספורטיבית לעובדים שרובם בעשור השישי ומעלה לחייהם.
  • פעילויות ילדותיות מדי – נכון שבימי גיבוש אפשר קצת להשתטות ולהתנהג כפי שהיינו נוהגים לפני עשרות שנים, אבל גם זה צריך להיעשות במידה.
  • פעילות שרבים מהעובדים לא ייהנו ממנה – חשוב למצוא פעילות שכל (או לפחות מרבית) העובדים ייהנו ממנה. פעילות שנעשית מתוך אילוץ לעולם לא תסב הנאה למבצעים אותה.
  • פעילות חד-גונית – מומלץ לשלב בין מספר פעילויות מז'אנרים שונים. ככה כל אחד ימצא את ההנאה שלו, והשעמום (האויב מספר 1 של ימי גיבוש!) לא יגיע לבקר.

בין הפעילויות הפופולאריות בימי גיבוש, ניתן למצוא תחרויות ספורטיביות (משחקי שולחן, משיכה בחבל, תחרויות היתוליות), משימות ואתגרים (חדרי בריחה, מצא את המטמון, המרוץ למיליון), חידונים משעשעים, פעילות במים (ים, בריכה, אחר), משחקים תחרותיים (באולינג, לוחמה בכדורי צבע, לוחמה בלייזר) ועוד.

תנאים סביבתיים

אף אחד לא נהנה כשקר/חם לו, כשהוא רעב/צמא או כשהוא עייף כי יום הגיבוש החל בסיום יום העבודה או סתם נמשך 11 שעות. לכן חשוב לייצר תנאים אופטימליים מסביב, עם קייטרינג משובח, שתייה כיד המלך, מיזוג או אוורור בקיץ וחימום או הסקה בחורף, ומומלץ לערוך את היום המגבש במקום יום העבודה, ולמשך 6-7 שעות לכל היותר.

נקודות חשובות נוספות

הנה כמה המלצות חשובות נוספות שיכולות להכריע בין הצלחה לנפילה:

  • אל תחששו להתייעץ עם העובדים שלכם, לשאול לדעתם. ה-LINE UP של יום הגיבוש לא אמור להיות סוד כמוס, אז אין סיבה לא לשתף אותם בתכנית.
  • אל תסמכו על העובדה שלפני עשור ארגנתם מסיבת חנוכה בגן של הילדה שלכם. יום גיבוש לא מארגנים באופן עצמאי, ויהי מה. חברות הפקה המתמחות בימי גיבוש יספקו לכם ולעובדים שלכם יום בלתי נשכח ומהנה במיוחד. זה לגמרי שווה את הכסף שישולם להם…
  • שמרו על בטיחות העובדים שלכם. עובד אחד שייפצע לא שווה 1,000 עובדים אחרים שייהנו.
  • תרחמו על מיכל הדלק שלהם. אל תובילו אותם 200 ק"מ לכל כיוון.
  • אל תשכחו את העובדים הצמחוניים, הטבעוניים, שומרי הכשרות, ואם יום הגיבוש פתוח למשפחות, אז גם אתם הילדים.

תכנון נעים!