הבדלים רבים ומשמעותיים ישנם בין האופן שבו התנהלו אירועים ושמחות לפני 20-30 שנה, לבין המצב כיום. הפער המהותי ביותר קיים במורכבות ההפקה, שהפכה בשנים האחרונות לסבוכה במיוחד. מה השתנה עם השנים? ואיך מצליחים לייצר בכל זאת אירוע מהנה ונטול תקלות? הסכיתו ולמדו.

שמחות ואירועים במאה הקודמת

על מנת להבין את פערי מורכבות ההפקה, ניקח חתונה דמיונית המתרחשת בסוף שנות השמונים. כ-150 מוזמנים מגיעים לאולם השמחות, כשהתקליטן כבר מוכן ומפעיל את הרדיו טייפ המתקדם שלו. הארוחה מתחילה עם מספר סלטים סטנדרטיים על השולחן, כשכל סועד זוכה גם למנת בשר ותוספת אחת. דגים? עשרים סוגי סלטים? שלוש תוספות לבחירה? לא קיים כזה דבר! לקינוח מוצע כדור גלידת וניל או שוקולד, ומי שלא אוהב מוזמן להסתפק בתה עם סוכר. מערכת הגברה? מינימאלית! תאורה? מעט חיוורת! אפקטים מיוחדים ואטרקציות מהפנטות? אולי כמה רעשנים וכל השאר מתבסס על הצהלולים של הסבתא. לא פלא שב- 20,000 שקלים בהגזמה הצליחו להפיק אירוע.

שמחות ואירועים בימינו

כיום פני הדברים שונים לבלי היכר. עשרות גורמים ואנשי מקצוע, שלרוב זרים זה לזה, צריכים לעבוד בהרמוניה וסנכרון מושלמים; נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת הכוללת אלמנטים כמו הגברה, תאורה, וידאו ועוד; מספר האורחים הממוצע גבוה כמעט פי 2 מאשר בעבר, כשהדרישה למנות מיוחדות (צמחוניות, טבעוניות, ילדים, ללא גלוטן) עלתה משמעותית (פעם בכלל לא הייתה אופציה שכזאת). וזה עוד לפני שהזכרנו את האטרקציות המיוחדות שיכולות לכלול יונים, לפידי אש, להקת רקדנים או זמר מוביל.

בקיצור, מדובר בהפקה מורכבת, מלאת אתגרים, עם סיכון משמעותי שהדברים לא ילכו כשורה אם העומדים מאחורי ההפקה אינם מנוסים מספיק.

אז מה עושים?

המסקנה, אפוא, ברורה: בשביל אירוע במאה העשרים ואחת בישראל, חייבים לשכור את שירותיה של חברת הפקות מקצועית. פשוט אי אפשר לעשות את זה לבד. נכון, זה לא זול, אבל גם די.ג'יי גובה אלפי שקלים, ואף אחד לא שוקל לוותר עליו. חברת הפקות טובה תדע לסנכרן בין כל הגורמים המשפיעים, לוודא שאתם מקבלים את השירות לו אתם זכאים מכלל אנשי המקצוע (לרבות מלצרים, ברמנים, מארחים ועוד), לצפות מצבים שונים מבעוד מועד ולהיערך אליהם בצורה נכונה (וכשמתכוננים לגרוע מכל, ניתן להתמודד עימו לכשהוא מתרחש, ביתר קלות).

חשוב להדגיש – הצורך הגובר בשירותיה של חברת הפקות "הציף" את הענף במאות חברות ומפיקים עצמאיים. רובם טובים, מקצועיים, מנוסים ושירותיים, אך מעטים מהם מוציאים שם רע לכל השאר. אז כדי לא ליפול על חבר'ה שיעשו לכם יותר נזק מתועלת, חשוב להקדיש זמן ומחשבה לבחירה. בדקו את הרקע של החברה הפוטנציאלית, התרשמו מהנכונות שלה לעבוד בשיתוף פעולה ולא כמקבלת החלטות בלעדית, בחנו את מידת השירותיות של אנשי הצוות, ולא פחות חשוב – ההתאמה לסגנון האירוע המבוקש על ידכם.

יש מקומות רבים בהם ניתן לחסוך כסף. אך לא בהפקת אירוע. בהצלחה!