בשנים האחרונות חל שינוי גישה בולט ומבורך אצל תושבי ישראל. גישת ה"אני אסתדר לבד, לא צריך עזרה", שגרמה לאנשים רבים לנסות ולהפיק אירוע גדול ללא עזרתה של חברת הפקות מקצועית, הולכת ומתפוגגת, ואת מקומה תופס קו המחשבה של "בזה אני לא מבין, אז כדאי שאיעזר במומחים". כשמדובר בתכנון אירוע החברה שלכם, לגישה שלכם משמעות גבוהה במיוחד, ומייד תבינו מדוע.

הפקת אירוע חברה – דברים שעלולים להשתבש

לא פעם בחיים, הדברים רחוקים מלהיות כפי שהם נראים. למראית עין, ניתן לחשוב ש"מה כבר יכול להשתבש באירוע חברה?!". קצת אוכל, מוסיקה ברקע, סרטון היתולי ויאללה, חוזרים לעבודה. אז זהו, שהמציאות שונה באופן מוחלט, ורבים האלמנטים שעלולים להשתבש ולחרב לכם את האירוע. מה למשל?

  • עניינים טכניים – מקרן שלא עובד, רמקול שצורם בצלילים הגבוהים, חמישה מלצרים שנפלו למשכב וגורמים למנות האוכל לצאת בעיכוב רב, וכמובן, שהרשימה עוד ארוכה.
  • סנכרון בין כלל העובדים ואנשי הצוות – כשאין חוליה המחברת בין ה-DJ לתאורן, בין השף הראשי לצוות המלצרים, בין מעצב השולחנות לאיש הפרחים, האירוע נראה כמו כאוס אחד גדול.
  • עמידה בהבטחות – כדי לזכות בפרנסה, אנשי מקצוע רבים מתחום האירועים עשויים להבטיח לכם הרים וגבעות. במקרה הטוב, הם מתכוונים לקיים אותם אך לא מצליחים. במקרה הרע, מעולם לא הייתה להם כוונה לעמוד בהם. ה-DJ הבטיח PLAY LIST לטעמכם? אז הבטיח. צלם המגנטים הסכים להגיע שעה לפני האירוע ולהישאר שעה אחריו? נו באמת! ומי באמת סופר כמה המבורגרים הוציאו במהלך הערב (ואז לא באמת צריך לעמוד בכמות שהובטחה). בקיצור, יש אנשי מקצוע שחייבים פיקוח, ולכם אין באמת את הכלים לעשות זאת.
  • תכנון אירוע לקוי – זוהי התקלה הנפוצה והחמורה מכולם. גם אם האלמנט הטכני עבד פיקס, ואיכשהו העובדים לא הפריעו זה לזה, ואפילו כל ההבטחות קוימו, עדיין, בהיעדר ניסיון אמיתי, מרבית האירועים יתוכננו באופן לקוי ומלא "חורים". עם מעט/הרבה מדי פעילויות, חוסר יכולת לעמוד בזמנים שנקבעו, שפע רגעים "מתים" שמרדימים את האורחים וכדומה.

למה לשים לב כשבוחרים חברת הפקות?

תאמינו או לא, ארבע הנקודות שהעלנו הן רק קצה המזלג לגבי דברים שעלולים להשתבש בהפקה עצמאית של אירוע חברה. אלא שגם אם כבר הגעתם למסקנה הנכונה שצריך לשכור חברת הפקה, עכשיו חשוב לוודא שזוהי חברת ההפקה הנכונה עבורכם, וזאת לפי בדיקת הקריטריונים הבאים:

  • אדיבות, נינוחות והקשבה – במפגש ההיכרות ולאורך האינטראקציה, ודאו שהחבר'ה שמולכם לא מייצרים אווירה מלחיצה, מקשיבים לרצונותיכם באמת, ומשרדים נעימות ורצון כן לעזור.
  • ניסיון – עם כל הכבוד לחברות או מפיקים שהחלו את עבודתם לפני חודשיים, לניסיון אין תחליף, ומוטב לבחור חברה עם רזומה של כמה שנים לפחות.
  • התאמה – חשוב לבחור חברה העוסקת באירועי חברה, בסדר הגודל ובקונספט הדומה לאירוע שלכם.

כעת כשאתם מבינים את החשיבות של חברת הפקות איכותית וכיצד לבחור אותה – אתם יכולים להיות רגועים! בהצלחה!