אחרי שנים ארוכות בהן העדיפו הישראלים אירועי שמחה גדולים, קופצניים ורועשים במיוחד, המגמה החלה להשתנות לאחרונה ואת האירועים ההמונים החליפו אירועי הבוטיק. מהם בדיוק אירועי בוטיק? מה מייחד אותם אל מול אירועים אחרים? ועל מה חשוב להקפיד במהלך תהליך הפקתם? על כל אלו ועוד – בשורות הקצרות שלפניכם.

אירועי בוטיק – למה הכוונה?

קשה להגדיר במשפט או שניים מהם אירועי הבוטיק, אך בהחלט ניתן להצביע על מספר מאפיינים מרכזיים שלהם: ראשית, מספר המוזמנים. תשכחו מאירועים עם 400-500 מוזמנים, כשבעלי השמחה מכירים באמת רק חצי מהם. באירועי בוטיק האיכות היא שם המשחק ולא הכמות, וכל אורח שמגיע – הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה. שנית, הפקת אירועי בוטיק תכלול בדרך כלל התעסקות עם קייטרינג הרבה יותר אקסקלוסיבי, המכיל פחות מנות עממיות. שלישית, המוסיקה באירועי בוטיק רגועה יותר בחלקה העיקרי, עם שילוב מסוים של סגנונות המוסיקה המוכרים מהאירועים ההמוניים. גם אלמנטים עיצוביים הינם שונים באירועי בוטיק, לבוש האורחים כולל, לרוב, פחות ג'ינס וטי שירט ויותר חליפות ולבוש מחויט. ובכלל – האווירה היא אחרת. שקטה יותר, אינטימית יותר, אפילו מעט אירופאית יותר…

מהם הכללים להפקת אירוע בוטיק מוצלח?

על מנת שאירוע הבוטיק שלכם ינחל הצלחה שכולם ידברו עליה, חשוב להקפיד על כמה כללים חשובים:

  • הקפידו לא לחצות את קו 150-200 האורחים, ודאגו שכולם יהיו קרובים אליכם ברמה כזאת או אחרת (שאף אורח לא יתפלא שהוא הוזמן לאירוע).
  • בחרו די.ג'יי המתמחה באירועי בוטיק ולא כזה המורגל לחפלות, צהלולים וכל מה שביניהם. אין זה אומר שהמוסיקה אמורה להרדים את האורחים, אלא פשוט להעניק לאירוח אווירה נעימה ואלגנטית.
  • להקה שמנעימה את הזמן ברקע היא אופציה נפלאה, מבורכת ומבוקשת בתחום אירועי הבוטיק. גם במקרה הזה, בחרו להקה (או זמר) שמתאימים לאירועי בוטיק כמו כפפה ליד.
  • בחרו מנות מוקפדות, יפות לעין וכאלו שלא ניתן למצוא בקומת האוכל בקניון הקרוב למקום מגוריכם. הפקת אירועי בוטיק מוצלחים אמורה לכלול מנות מזון מגוונות, צבעוניות, בריאות ואהובות בקרב אניני הטעם.
  • אולם / גן – בחרו מקום שמורגל באירועי בוטיק מיוחדים. זכרו – לא כל מקום קטן הוא כזה המתמחה באירועי בוטיק. וכן, יש הבדל בין "אירוע קטן" ל"אירוע בוטיק".

מתכננים אירוע בוטיק? תנו לחברת הפקות לעשות זאת עבורכם

רגע לפני שניפרד לשלום, חשוב לנו לציין: אירוע בוטיק, על אף היותו קטן במונחים מספריים, הינו סבוך מבחינת מורכבות ההפקה שלו. הדרישות הגבוהות, ההקפדה היתרה והסטנדרט שאינו דומה לזה המצוי באירועים אחרים, יוצרים אתגר הפקתי של ממש, שאין אדם נטול ניסיון שיכול לעמוד מולו בהצלחה. הפתרון פשוט. שכרו את שירותיה של חברת הפקות המתמחה באירועי בוטיק, ותיהנו ממעמד של אלו שאומרים את המילה האחרונה, אבל לא שוברים את הראש בדרך אליה.

בהצלחה!